1. Rīgas Tehniskās universitātes Arhitektūras un pilsētplānošanas fakultātes absolventi turpina brīvdomīgās izglītības ideju SKOLNIEKS PĒTNIEKS PILSĒTNIEKS, diplomdarbu izstādi pavadošajā maketēšanas darbnīcā dodot iespēju bērniem un jauniešiem būvēt savu nākotnes Rīgu. Mazie arhitekti, iepazīstināti ar uzdevumu un darba rīkiem, tāpat kā lielie, sāk ar ideju skicēm.


  2. Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas programmas Sākumskolas skolotājs ar tiesībām mācīt vienu priekšmetu pamatskolā 2.kursa studentes: «Pirms došanās uz Arhitektu namu apskatīju projekta mājas lapu un aprakstā minētais pārrunu temats «pilsētas ietekme uz vidi» šķita kārtējais banālais sauklis, ka vide ir jāsaudzē — jāšķiro atkritumi, jāizslēdz gaisma u.tml. Par laimi pārrunas mani patīkami pārsteidza. Mums stāstīja par to, kāda var būt un kāda ir pilsēta. Pēc tam tika dota iespēja konstruēt māju izlozētajiem iemītniekiem. Tas, protams, palika atmiņā visspilgtāk. Katrai grupai tika piesaistīts īsts [praktizējošs] arhitekts, kurš procesu padarīja arvien interesantāku un izglītojošāku arīdzan. Savas grupas arhitektei saku lielu paldies, viņai patika veidot darbu telpiski, to sistematizēt un tādejādi padarīt pēc iespējas uzskatāmāku un saprotamāku. Protams, manas kursa biedrenes šo radošo procesu papildināja ar smiekliem, atziņām, un šis bija vēl viens pasākums, kad varējām iepazīt cita citu labāk. Patīkamas atmiņas, interesanta pieredze un iespēja paraudzīties uz pilsētu un arhitektūru citādāk — būtu atslēgas vārdi smaidīgai pirmdienas pēcpusdienas nodarbībai.»

    «Radoša pieeja, kā aizdomāties par vidi — pilsētu mums apkārt. Vienīgi, ja mērķis bija arī iepazīstināt, ar ko īsti nodarbojas arhitekti, un ka tā nav tikai sausa zinātne, tad šajā visā arhitekts īpaši neparādījās. Bet domāt un secināt dažādas lietas par pilsētu un vidi mums apkārt šie uzdevumi rosināja.»

    «Katrā ziņā forši «pasniedzēji» un forši uzdevumi. Jauka atmosfēra.»

    «Es varu teikt tikai to labāko! Man prieks, ka ar arhitektūru prot iepazīstināt arī no citas puses, nevis tikai kā sarežģītu, interesantu ēku celtniecību. Ļoti jauki, ka pēc šādas nodarbības mēs visi apzināmies, ka arhitektūra ikdienā ir mums katram blakus, un mēs paši to varam ietekmēt.»

    «Lika aizdomāties par arhitektūru no citas puses — tas nav kas garlaicīgs. Patika radošā darbība, kas visu procesu padarīja vēl interesantāku.»

    «Slīdrāde bija mazliet par garu, jo pat mums, kuras uz to ir trenējušās, zuda uzmanība. Tā gan bija ļoti laba, izklaidējoša un izglītojoša. Runājot par tālāko darbību — mums «piešķirtā» arhitekte bija ļoti laba, daudz ko jaunu uzzinājām, un, domāju, viņa no mums arī — brīvajos brīžos apmainījāmies jautājumiem gan par arhitektūru, gan pedagoģiju u.c. Patika, ka viņa mūsu parastajām idejām pievienoja ko interesantu. Bija arī daudz smieklu.»

    «Bija interesanti. Uzzinājām jaunas mācīšanas metodes. Ieraudzījām arhitektūru no savādāka skatu punkta. Izpētījām sevi...»

     


  3. Latvijas Mākslas akadēmijas Dizaina nodaļas Vides mākslas un Funkcionālā dizaina katedru 1., 2.kursu studenti: «Esmu pateicīga, ka mums bija iespēja piedalīties. Ļoti daudz deva tas, ka nodarbība risinājās  neformālā un nepiespiestā gaisotnē. Vadītāji ir atvērti un pozitīvi cilvēki, tieši tāpēc arī atmosfēra tāda kļuva. Vizuālais materiāls bija patiešām ieinteresējošs un saistošs — it sevišķi video, jo nebiju tos iepriekš redzējusi. Pats galvenais — beidzot tika skaidri un gaiši runāts par to, ka nepieciešams radīt nevis jaunāko tehnoloģiju pārbagātu, supermodernu un dzīvi it kā atvieglojošu dzīvojamo vidi, bet gan cilvēcīgu un reālu vidi.»

    «Man likās interesanta un vērtīga gan klausāmā, gan praktiskā daļa. Lekcijas piemēri bija saistoši. Praktiskā daļa beigu beigās izvērtās jautra, kaut gan lika nopietni padomāt par dažādajiem sadarbības modeļiem un to radītajām problēmām [dažus varbūt neizpratu konkrētajā kontekstā]. Ieteiktu arhitektiem skaidrāk, konkrētāk noformulēt praktisko uzdevumu, jo izskatījās, ka katra grupa no sava arhitekta to saprata mazliet savādāk.»

    «Lekcija bija interesanta ar savu materiālu un uzskatāmajām īsfilmām, taču dažkārt lektore mazliet atkāpās no tēmas. Praktiskajai darbnīcai es konkretizētu un sadalītu uzdevumu:

    • nolasīt no attēliem raksturojošās īpašības un kurš ir dizainers, arhitekts, klients
    • izdomāt scenāriju un noteikt klienta vēlmes
    • realizēt, sadarbojoties dizainerim un arhitektam

    Man nepatika neskaidri uzdotais uzdevums, kas deva pārāk lielu brīvību.»

    «Ļoti interesanta likās vizuālā daļa, it sevišķi filmas. Manuprāt, veiksmīgas arī vietējo projektu analīzes. Praktisko daļu gribējās nopietnāku. Reālu skici vai maketu kā prasību vajadzētu obligātu, varbūt pat ko sarežģītāku. Kopumā ideja ir ļoti laba. Paldies par pasākumu!»


Built with Berta
it's time to create
some sections